Buffén 2014

Buffén 2014
Tema Italianooo

måndag 16 november 2020

Ingen jul utan Svartvinbärsglögg!


Det blir ingen riktig jul utan Svartvinbärsglögg från HOC - House of Creativity, så nu har vi startat årets tillverkning, om än i liten skala. Det blir inga julmarknader i år, men man kan beställa direkt av oss. Vi kommer även att ha en del geléer, marmelader, théer & kryddor också.

På vår facebooksida kan man se vad vi har i lager och beställa där.

I över 30 år har vi tillverkat den goda Svartvinbärsglöggen med receptet från min mamma Gun-Inger Burman. Hon hade Alterdalens Bärodling, där hon både odlade bär och förädlade. När jag först tog över tillverkningen, sålde jag glöggen under det namnet i flera år. Numera heter vi HOC - House of Creativity, och det är jag och min sambo Thomas som driver det tillsammans. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar